Forældreinformation
Kære forældre
På denne side kan I finde diverse information, der er nyttig at vide som forældre til en spejder hos Valbyparkspejderne.
Ude i højre side er flere dokumenter med information rettet mod forældre og medlemmer. Pakkeguide og anden information, der er godt at vide ifm. spejderture er i fanen 'Pakkelister og udstyr'. Her kan I også finde formularen til 'Hvis uheldet sker...', som spejderne altid skal have med i rygsækken, når de er på tur med Valbyparkspejderne. Under fanen 'Politikker' kan I finde øvrige generelle politikker og retningslinjer for Valbyparkspejderne.
Få mere at vide om arrangementer og ture...
Vi har lavet en kalenderoversigt med relevante datoer for forældrene, der er vedhæftet i højre side. Inde på kalenderen her på hjemmesiden kan man klikke på de forskellige arrangemneter og få mere detaljeret information om alle begivenhederne. Alle spejdere får også en seddel med hjem om arrangementerne, så husk at spørge om sedler de får udleveret.
HUSK: Hold øje med tilmeldingsfristerne til arrangementer og ture. Alle tilmeldinger og betalinger sker online via arrangementet her på hjemmesiden
Forældreopbakning
Vi er rigtig glade for den forældreopbakning, der er til Valbyparkspejderne. Vi kan ikke klare det uden, og det er utrolig vigtigt for hele gruppen med alt den hjælp, vi kan få. Spejder er baseret på frivillighed, og lederne er også frivillige og ulønnet. For at gruppens aktiviteter til at fungere, forventer vi, at forældrene hjælper til med opgaver i gruppen svarende til minimum 1 dags arbejde om året. Læs mere om dette i 'Information til nye forældre'.
Mød til tiden – meld afbud.
Husk at komme til tiden. Vi starter kl. 18.00 og ikke 18.03. Det er synd for de andre spejdere, at de bliver forstyrret. Vi håber I vil hjælpe til med at jeres barn/børn er klar ved flagstangen kl. 18.00.
Og husk – det er altid en god idé at tisse af hjemmefra og måske også lige få et stykke mad, så man ikke er så sulten.
Hvis jeres barn/børn ikke kan komme til spejder, så meld afbud direkte til grenlederen. Brug gerne facebook gruppen for grenen eller send en sms, grenledernes telefonnumre står på grensiderne her på hjemmesiden.
Spejderhilsen
Gruppelederne
Ny adresse, email eller telefonnummer
Husk det er vigtigt at I giver besked til os hvis I flytter, får ny mail eller mobilnummer. Det er vigtigt for gruppen og lederne vi kan få fat på jer.
Vi sender kontingentopkrævninger samt vigtig information ud på email, det er derfor vigtigt, at I husker at skrive til os, hvis I skifter emailadresse. Vær særligt opmærksom på dette, hvis I har angivet din arbejdsemail til os.
Udmeldelse!
Det håber vi selvfølgelig ikke, men skulle det være tilfældet at dit barn ikke har lyst og tid til at være spejder mere, så kan I læse mere om udmeldelse her.
OBS! Det er meget vigtigt, da vi først kan melde jeres barn ud og stoppe kontingentopkrævningen, når barnet er meldt rettidigt ud. Hvis barnet er stoppet og vi ikke får besked om udmeldelse, vil kontingentopkrævningen stå ved magt! Vi har nemlig udgifter til aktiviteter, materialer samt divisions- og korpskontingent så længe, spejderne er registreret som medlem. Da kontingentet betales forud for hvert kvartal, skal udmeldelse ske senest d. 31. marts, d. 30. juni, d. 30. september eller d. 31. december hvis spejderen ikke skal modtage kontingentopkrævning for det efterfølgende kvartal.
Nyt tørklæde, sangbog og lommebog
Ved indmeldelse hos Valbyparkspejderne betaler man for en startpakke med bl.a. tørklæde, sangbog og lommebog. Hvis en af disse ting forsvinder skal man sørge for at købe nyt hos Spejder Sport, da det er obligatorisk at have i spejderlommen og have med til spejdermøderne.
Tørklædefarve: kode: G2N - Navn: Mellemblåt m. hvid kant.
http://www.spejdersport.dk/toerklaede-mellemblaa-mhvid-kant.aspx
OBS: Lommebøgerne er pt. udsolgt hos Spejder Sport.
Mødedage for spejderne:
Mandag: Trop kl. 18.00 – 20.00
Tirsdag: Mini kl. 18.00 - 20.00
Onsdag: Junior kl. 18.00 – 20.00
Torsdag: Mikro kl. 18.00 – 19.30
Hver anden søndag: familiespejder kl. 10.00 – 12.00
Efterlysning!
Materialeteam
Vi kunne rigtig godt tænke os et par forældre, der har lyst til at hjælpe os med at holde styr på alle vores materialer. Vi er efterhånden en stor gruppe og vi har en del materiel, der skal holdes styr på og være klart til alle de aktiviteter og arrangementer vi laver og deltager i. Man kan selv være med til at bestemme hvordan det hele skal styres og foregå. Vi har et oplæg klart.
Så hvis du har lyst til en af disse opgave, så skriv til gl@valbyparkspejderne.dk